Ferguson och Macheda efter matchen

Förlut igår mot besiktas med 1-0 på hemma plan. Första förlusten för United i årets champions league. Ferguson är inte missnöjd med spelarna utan han är missnöjd över att domaren inte blåste straff i slutet av matchen då Evra blir överfallen.
- Jag är naturligtvis besviken, men det här var en chans att ge speltid åt de yngre spelarna och jag är inte besviken på grund av dem. Gabriel Obertan är 20, Danny Welbeck fyller 19 imorgon och Federico Macheda är 18... Samtliga visade stor potential och genom att spela i dessa matcher ger vi dem chansen att utvecklas ytterligare. Klubbens historia är baserad på att producera unga spelare som kan visa upp sig och dessa spelare kan göra det.

- Vi borde ha fått en solklar straff, utan tvekan. Försvararna tittade inte ens på bollen, de koncentrerade sig endast på Patrice Evra och blockerade bort honom.

Frederico Macheda sa efter matchen att han var missnöjd med resultat. Men överlag var han nöjd med laget.

- Det är en besvikelse att förlora eftersom jag anser att vi skulle ha kunnat vinna matchen. Vi hade otur framför mål eftersom vi hade en hel del lägen, men vi kunde inte utnyttja dem.

- Jag är relativt nöjd med min insats. Om jag hade gjort mål hade det varit bättre, men kanske jag gör mål nästa gång.

Macheda hoppas att han får spela fler matchen denna säsong och det tror jag att han kommer få göra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0