Ferguson retar sig på kritiken



Efter matchen mot Besiktas då United förlorade med 0-1 fick Uniteds unga stjärnor mycket kritik och det retar Sir Alex Ferguson.

Welbeck (19), Macheda(18), Rafael (19), Obertan (20), Anderson (21) och Darron Gibson (22). I Champions League matchen mot Besiktas fick alla dessa lovande talangerna chansen, men United förlorade med 0-1 och då fick dom väldigt mycket kritik. Det Retade Sir Alex Ferguson.

- Samma spelare kommer att spela på tisdagen (som senast i Champions League). Jag tror de har en ljus framtid framför sig, sade Ferguson.

Sir Alex Ferguson noterade just en av alla som kritiserade ungdomarna.

- En journalist skrev, 'Dessa spelare har ingen framtid, ingen morgondag som väntar dem'. Vilken idiot, jag kan inte förstå det. Det är helt otroligt. När Beckham, Butt, Scholes och de övriga spelade år 1996 var de 22 år gamla, tre år längre fram i utvecklingen än dessa killar. Så denna reaktion av journalisten är otrolig, inte sant?
- Naturligtvis kommer spelarna att lära sig mycket efter matchen. Jag har ett stort förtroende i dem, och de hade all rätt att få spela. De kommer att spela också på tisdagen.

Journalisterna tyckte att dom spelade oerfaret och att dom inte borde få en chans.

- De blev för ivriga. De skapade bra lägen, men de försökte göra allting för snabbt. Vi snackar inte om deras skicklighet nu, utan om erfarenhet.
- Det är därför vi måste ge dem speltid. De måste få matcher under bältet. Vi kan inte bara ge dem rutinerade hjärnor som hjälper dem klara av situationer som på onsdagen på planens sista tredjedel.
- Eftersom vi har så många lovande spelare så måste vi ge dem en utmaning. Jag tyckte ge spelade okej och att de inte förtjänade en sådan kritik efter matchen. Men samma journalister kommer att vilja ha artiklar av dem när de blir stjärnor, be om intervjuer av dem om ett par når, lita på mig. De kommer också att säga 'Jag har alltid sagt att du kommer att bli en fantastisk spelare'. Vilka hycklare, och vilken värld vi lever i.
- Grejen är att Alan Hansen gav kommentarer framför miljontals människor i tv:n och blir "slaktad" på grund av det, journalisten jag nämnde skriver det och blir gömd i mitten av en tidning och kommer således undan. Han borde få sparken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0