Lär känna Robbie Brady



Dublin-born Reds mittfältare presenterar sig för ManUtd.com ...

Namn: Robbie Brady
Född: Dublin, Irland
Ålder: 17
Position: Winger
Styrkor: Jag är snabb, stark och bra i luften, och jag gillar att få bollen ner och spela.
Sätt kan jag förbättra: Jag jobbar på min positionering - särskilt komma tillbaka in i defensiva positioner snabbare efter ett anfall. Jag är en attackerande spelare och jag vill få fram, men du måste göra det defensiva sidan av spelet också.
En spelare i United jag beundrar: Att växa upp, såg jag alltid upp till Ryan Giggs. Jag spelar i samma situation och jag är kvar på foten också. Jag gillar Wayne Rooney och hur han spelar också. Det är roligt att lära sig saker från att se dessa spelare i utbildning eller titta på dem i spelet, så jag försöker plocka upp lite saker från dem och lägga dem i mitt spel.
Jag fick spotted: Jag spelade för St Kevins Boys Club hemma i Dublin och jag spelade för mitt län lag också. Jag blev inbjuden över till USA och några andra klubbar var intresserade, men det var alltid den plats jag ville bli.
Livet på United: It's brilliant. Att vara här är det slags saker du drömmer om som ung grabb. Att spela fotboll är allt jag någonsin velat göra. Om jag inte spelar fotboll vet jag inte vad jag skulle göra. Spela för United är otroligt, mer så när du faktiskt sitta ner och fundera på hur lycklig du är. De flesta av mina vänner är fans så de var glada över att jag skrev, speciellt om jag får dem biljetter!
Om fem år blir jag: jag är inte annorlunda än någon annan grabb här, det är min dröm att spela i Uniteds första laget och förhoppningsvis gå så långt jag kan i fotboll. Jag skulle älska att spela för denna klubb så länge jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0