Vidic - Rio studsar tillbaka



Vidic tror att sin back kompis kommer att studsa tillbaka i form.

Vidic är övertygad om att Rio kommer tillbaka i toppform när han når full fitness.

Paret har bildat ett enormt partnerskap i hjärtat av Uniteds försvar, Vidic kom till United 2006 och då har dom vunnit 3 Premier League titlar och 1 Uefa Champions League.

Både Vidic och Ferdinand har försökt att nå toppform, då har Vidic lyckats bätter för att Ferdinand har gått bort sig ett flertal gånger.

Ferdinand har inte spelat för England hittils i säsongen pga skada, men Vidic tror att när Rio är tillbaka så kommer han att vara fantastiskt bra.

"Jag tror inte att det är en fråga jag måste ställa till mig, säger han till Daily Mirror.

"Under årens lopp har han visat hur bra han är. När han inte har skador, är han ett förstklassigt spelare.

"Rio och jag har haft några skador från början av säsongen och när du har skador är det svårt att få tillbaka din form och vara på toppen av ditt spel. I mitt fall hoppas jag det är i det förflutna."

Vidic säger att han helt har återhämtat sig och att han är i toppform.

Vidic fick sitta på bänken i matchen mot Chelsea pga sin skada.

"Varje grupp, kanske inte så mycket Chelsea men framför oss och Liverpool, förlorar så många fler punkter jämfört med tidigare år, och inte bara av bra lag, tillade han.

"För närvarande något lag kan vinna. Jag tror att detta år i ligan vinnarna får högst 85 poäng, kanske mindre."

Fd Spartak Moskva mannen även klasser lokalrivalen Manchester City som titel utmanarna trots en upplaga på fem drar.

"De har bra spelare, men vi får se hur bra deras lag är," sade han.

"Jag vill inte säga att de inte har en chans. När man tittar på de spelare de har, måste du respektera deras team.

"Och de är definitivt kommer att ta poäng från topplagen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0